Voordat we aan de slag gaan

Welke uitgangspunten zijn belangrijk om te bepalen?

Aanleiding

U kunt er bewust voor kiezen om de diverse doelgroepen tegelijk uit te nodigen, omdat er gezamenlijk een bepaald doel is gehaald. Maar het kan ook zo zijn dat u uw klanten wilt bedanken voor de jarenlange samenwerking of dat u een band wilt opbouwen met prospects. Wat is de aanleiding van het evenement?

Doelstelling

Wat wilt u bereiken met het evenement? Dit kan iets heel banaals zijn, zoals ‘het hebben van een leuke tijd’. Maar wellicht wilt u de loyaliteit extra bevorderen of wilt u de mogelijkheid om te netwerken centraal laten staan.

Doelgroep

Met welke doelgroepen heeft u te maken. Gaat het om medewerkers, trouwe klanten, prospects, leveranciers? En voor welk functieniveau is het evenement bedoeld? Uw medewerkers hebben andere interesses dan uw klanten. En een CEO vraagt om een andere uitnodiging, invulling en na-traject dan een secretaresse.

Uitstraling

Welke boodschap wilt u overbrengen aan de doelgroep? Bijv. Dat het heel goed met uw organisatie gaat en dat u dit graag met de doelgroep wilt delen of liever wat meer ingetogen, omdat dit beter bij u past. Belangrijk is dat het evenement aansluit bij hoe uw organisatie is en waar jullie voor staan.

Voor-, tijdens en na-traject

Het effect van een evenement kan zo veel groter zijn dan de aanwezigheid op het evenement zelf. Denk hierbij o.a. aan de save-the-date, uitnodiging, give-away, after-event traject. Vaak wordt dit onderschat.

Budget

U bepaalt wat u een relatie waard vindt. Dit kan o.a. te maken hebben met puur economische factoren (wat levert hij/ zij mij op), maar ook met sociale factoren (het netwerk dat deze persoon heeft). Uiteraard kunt u er ook voor kiezen om iemand te bedanken of te belonen voor hetgeen hij/ zij voor u gedaan heeft. Voor bijna ieder budget zijn er mogelijkheden.

Het gaat er niet om dat de ene doelgroep meer of minder belangrijk voor u is, maar wel om het matchen van de juiste doelgroep met de invulling van de beleving.
Omdat u er vanuit moet kunnen gaan dat het goed geregeld is en dat u er zelf geen werk meer aan heeft, ontzorgt Tie Off u graag bij het invullen van uw evenement. Of dit nu éénmalig of periodiek is. Klik hier en bekijk enkele voorbeelden ter inspiratie of neem direct contact met ons op.